اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان

Iranian Syndicate of Medical Equipment Exporter

در دومین روز بیست و سومین نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی ، دندانپزشکی، دارویی و آزمایشگاهی(ایران هلث) اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با حضور در نمایشگاه از غرفه شرکت‎های تحت پوشش اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی بازدید کردند.
دکتر محمد علی محسنی بندپی عضو کمیسیون بهداشت و درمان در حاشیه این بازدید با تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته توسط متخصصان و تولیدکنندگان داخلی حوزه تجهیزات پزشکی بیان کرد: در این بازدید مشکلات تولیدکنندگان و شرکت های دانش بنیان را از نزدیک شنیدیم و با ظرفیت های بسیار خوبی که توسط این شرکت ها ایجاد شده است، آشنا شدیم.
وی افزود: مشکلات تولیدکنندگان عمدتا به ناهماهنگی ها و مشکلات ساختاری در وزارت صنعت و وزارت بهداشت بازمی گردد که تلاش می کنیم با دعوت از مسئولان این دو وزارتخانه به کمیسیون بهداشت و طرح این مشکلات، گامی در راستای حل مسائل صنعت تجهیزات پزشکی برداریم.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان با اشاره به توان صادراتی شرکت‌های دانش بنیان تجهیزات پزشکی کشور اظهار کرد: بازدید از نمایشگاه ایران هلث این واقعیت را آشکار کرد که شرکت های بخش خصوصی بدون دریافت ارز دولتی و حمایت های ویژه و رانت، بازارهای صادراتی را در کشورهای اروپایی به روی خود گشوده اند. بنابراین لازم است موانع پیش روی این شرکت ها را برداریم و در سالی که به نام تولید و شرکت های دانش بنیان نامگذاری شده ، جهش تولید و صادرات این شرکت ها را رقم بزنیم.
محسنی بندپی ورود شرکت های خصولتی و شبه دولتی به حوزه بخش خصوصی را مخرب بازار این شرکت دانست و افزود: مجلس حامی بخش خصوصی در حوزه تجهیزات پزشکی است و قطعا باید با برخی شرکت های خصوصی و دولتی که به بازار تجهیزات پزشکی ورود کرده اند مذاکره کنیم تا بخش خصوصی بتواند در یک رقابت سالم با خود رقابت کند و توسعه این صنعت را پیش ببرد.

انتهای پیام