اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی ایران

اتحادیه تولید کنندگان و صادر کنندگان تجهیزات پزشکی ایران

هدف ما ارتقاء سطح تولید تجهیزات پزشکی ایرانی ،بالابردن کیفیت ورقابت با علم روز دنیا ،صادرات به بازارهای جهانی وحمایت از شرکتهای دانش بنیان میباشد
رقابت شرکت‌های دولتی با بخش خصوصی در بازار تجهیزات پزشکی خلاف قانون است

دبیر کمیته تجهیزات پزشکی مجلس در بازدید از سالن اختصاصی اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی در بییست و سومین نمایشگاه «ایران هلث»، رقابت شرکت‌های دولتی با بخش خصوصی در بازار تجهیزات پزشکی را برخلاف قانون دانست.

دکتر حامد اکبری دبیر کمیته تجهیزات پزشکی مجلس در بازدید از بیست و سومین نمایشگاه بین المللی«ایران هلث» با حضور در سالن اختصاصی اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی، عملکرد این صنعت را قابل تحسین برشمرد و افزود: صنایع تجهیزات پزشکی ایران با کمترین تبلیغ و هیاهو بیشترین بازدهی و ارزش افزوده را در بخش سلامت ایجاد کرده و علاوه بر بازار داخلی در بازارهای صادراتی نیز موفق عمل کرده اند.

دبیر کمیته تجهیزات پزشکی مجلس طی این بازدید ضمن دیدار با عبدالرضا یعقوب زاده رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی ، دستاوردها و محصولات جدید شرکت های تحت پوشش اتحادیه را مورد بررسی قرار داد.

ضرورت حضور پررنگ تر مجلس و دولت در کنار تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی

وی با بیان این که لازم است نمایندگان مجلس و مسئولان دولتی مرتبط با حوزه تجهیزات پزشکی حضور پررنگ‌تری در کنار تولیدکنندگان و تشکل‌های این حوزه داشته باشند، یادآور شد: آشنایی هر چه بیشتر نمایندگان مجلس و مسئولان دولت با توانمندی ها و مشکلات تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی، مسیر رشد و توسعه آنها را هموارتر می‌کند.

رقابت دولتی ها و خصوصی ها ناسالم و نابرابر است

اکبری ورود شرکت های دولتی و شبه دولتی به بازار بخش خصوصی در حوزه تجهیزات پزشکی را برخلاف اصول رقابت سالم اقتصادی دانست و افزود: شرکت های دولتی با برخورداری از برخی امکانات و رانت ها قیمت تمام شده محصولات خود را کاهش داده و رقابت نابرابری را با شرکت های بخش خصوصی در حوزه تجهیزات پزشکی رقم می زنند. این رقابت سازنده نیست و مسیر شرکت های نوپا و دانش بنیانی را که از رانت های دولتی برخوردار نیستند، سد می کند.

شرکت های دولتی در برابر قانون تمکین کنند

دبیر کمیته تجهیزات پزشکی مجلس با اشاره به تدوین و ابلاغ قانون جهش تولید دانش بنیان و تاکید مقام معظم رهبری بر حمایت از شرکت های دانش بنیان افزود: پیش از این بستر قانونی برای جلوگیری دخالت دولتی ها در بازار بخش خصوصی وجود نداشت اما با ابلاغ این قانون راه برای تخلفاتی که تاکنون توسط شرکت‌های دولتی و شبه دولتی در بازار تجهیزات پزشکی انجام می دادند، بسته شد و اگر بخش دولتی به این قانون تمکین نکند، خلاف قانون عمل کرده است.

اکبری در پایان با اظهار امیدواری نسبت به اجرای دقیق و جدی قانون جهش تولید دانش بنیان ، قوانینی از این دست را موجب تضعیف ساختارهای فساد انگیز در اقتصاد کشور اعلام کرد.

 

انتهای پیام