اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی ایران

اتحادیه تولید کنندگان و صادر کنندگان تجهیزات پزشکی ایران

هدف ما ارتقاء سطح تولید تجهیزات پزشکی ایرانی ،بالابردن کیفیت ورقابت با علم روز دنیا ،صادرات به بازارهای جهانی وحمایت از شرکتهای دانش بنیان میباشد
شکوفایی صنعت تجهیزات پزشکی در گرو جلوگیری از واردات بی رویه است

رئیس سازمان غذا و دارو در بازدید از بیست و سومین نمایشگاه بین المللی «ایران هلث» بر حمایت از تولیدات داخلی در برابر واردات بی‌رویه تاکید کرد.

دکتر بهرام دارایی رئیس سازمان غذا و دارو جمعه ششم خردادماه در آخرین روز برگزاری بیست و سومین نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، دارویی «ایران هلث» از این نمایشگاه بازدید کرد. دارایی با حضور در سالن شرکت های تحت پوشش اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی ، جدیدترین محصولات و نوآوری‌های آنها را از نزدیک مورد بررسی قرار داد.

وی در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران با افتخارآفرین توصیف کردن صنعت تجهیزات پزشکی بیان کرد: دوران کرونا زمانی بود که صنایع مرتبط با حوزه درمان باید کارآمدی خود را نشان می دادند و صنعت تجهیزات پزشکی به حق از این آزمون سربلند بیرون آمد.

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به تفاوت ادعا و عمل برخی تولیدکنندگان در حوزه کالاهای مرتبط با سلامت و درمان افزود: تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی کشور ما که بیشترین ظرفیت ها را با توان بخشی خصوصی ایجاد کرده اند ادعا را با عمل اثبات کردند و نشان دادند توان تامین نیازهای نظام بهداشت و درمان کشور را در بحرانی‌ترین شرایط با بهترین کیفیت و در کمترین زمان دارند.

این مقام مسئول در وزارت بهداشت، درماندگی نظام درمان و سلامت برخی کشورهای پیشرفته و مطرح در برابر پاندمی کرونا را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: برخی کشورها در حوزه تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی صاحب دانش و فناوری بودند اما توان تجهیز و افزایش چند برابری ظرفیت تولید بر اساس نیازهای دوران بحران کرونا را نداشتند. این از توانمندی تولیدکنندگان بخش خصوصی ما بود که علاوه بر در اختیار داشتن تخصص و تکنولوژی تولید ، توان تجهیز و افزایش فوق‌العاده ظرفیت‌های تولید را با ایجاد زیرساخت های مناسب از قبل ایجاد کرده بودند و در موقع لازم به کمک نظام درمان کشور آمدند.

دارایی افزود: این تولیدکنندگان باید حمایت شوند و لازمه حمایت این است که در درجه اول از واردات بی رویه در جایی که محصول داخلی داریم و محصول داخلی با کیفیت است و نیاز بخش درمان ما را برطرف می کند، با جدیت جلوگیری کنیم.

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به تازه ترین گزارش کمیسر سازمان ملل درباره تحریم های ایران، تصریح کرد: کمیسر سازمان ملل اذعان کرد تحریم ها نظام درمان کشور را مورد هدف قرار داده و سلامت و جان مردم ما را به مخاطره انداخته است. وظیفه ما است که در برابر سلطه گرانی که با چنین تحریم هایی قصد ضربه زدن به سلامت مردم کشور را دارند بایستیم و بهترین ایستادگی در برابر دشمنان کشور حمایت از تولیدکنندگان داخلی است.

دارایی در پایان با بیان این که شکوفایی صنعت تجهیزات پزشکی در گرو ممانعت جدی از واردات بی رویه است، خاطرنشان کرد: سازمان غذا و دارو در کنار تولیدکنندگان داخلی خصوصا شرکت های دانش بنیان ایستاده است و ما با تمام ابزارهای قانونی از وارداتی که مخرب زیرساخت های تولیدی کشور و نابود کننده تولید ملی باشد ، جلوگیری می کنیم.

 

انتهای پیام