اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی ایران

اتحادیه تولید کنندگان و صادر کنندگان تجهیزات پزشکی ایران

هدف ما ارتقاء سطح تولید تجهیزات پزشکی ایرانی ،بالابردن کیفیت ورقابت با علم روز دنیا ،صادرات به بازارهای جهانی وحمایت از شرکتهای دانش بنیان میباشد
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مطرح کرد:

دکتر محمد علی محسنی بندپی عضو کمیسیون بهداشت و درمان بر حمایت مجلس از صنایع تجهیزات پزشکی بخش خصوصی در مقابل بخش دولتی و خصولتی که در این حوزه ورود کرده اند، تاکید کرد.

در دومین روز بیست و سومین نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی ، دندانپزشکی، دارویی و آزمایشگاهی(ایران هلث) اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با حضور در نمایشگاه از غرفه شرکت‎های تحت پوشش اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی بازدید کردند.
دکتر محمد علی محسنی بندپی عضو کمیسیون بهداشت و درمان در حاشیه این بازدید با تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته توسط متخصصان و تولیدکنندگان داخلی حوزه تجهیزات پزشکی بیان کرد: در این بازدید مشکلات تولیدکنندگان و شرکت های دانش بنیان را از نزدیک شنیدیم و با ظرفیت های بسیار خوبی که توسط این شرکت ها ایجاد شده است، آشنا شدیم.
وی افزود: مشکلات تولیدکنندگان عمدتا به ناهماهنگی ها و مشکلات ساختاری در وزارت صنعت و وزارت بهداشت بازمی گردد که تلاش می کنیم با دعوت از مسئولان این دو وزارتخانه به کمیسیون بهداشت و طرح این مشکلات، گامی در راستای حل مسائل صنعت تجهیزات پزشکی برداریم.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان با اشاره به توان صادراتی شرکت‌های دانش بنیان تجهیزات پزشکی کشور اظهار کرد: بازدید از نمایشگاه ایران هلث این واقعیت را آشکار کرد که شرکت های بخش خصوصی بدون دریافت ارز دولتی و حمایت های ویژه و رانت، بازارهای صادراتی را در کشورهای اروپایی به روی خود گشوده اند. بنابراین لازم است موانع پیش روی این شرکت ها را برداریم و در سالی که به نام تولید و شرکت های دانش بنیان نامگذاری شده ، جهش تولید و صادرات این شرکت ها را رقم بزنیم.
محسنی بندپی ورود شرکت های خصولتی و شبه دولتی به حوزه بخش خصوصی را مخرب بازار این شرکت دانست و افزود: مجلس حامی بخش خصوصی در حوزه تجهیزات پزشکی است و قطعا باید با برخی شرکت های خصوصی و دولتی که به بازار تجهیزات پزشکی ورود کرده اند مذاکره کنیم تا بخش خصوصی بتواند در یک رقابت سالم با خود رقابت کند و توسعه این صنعت را پیش ببرد.

انتهای پیام