اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی ایران

اتحادیه تولید کنندگان و صادر کنندگان تجهیزات پزشکی ایران

هدف ما ارتقاء سطح تولید تجهیزات پزشکی ایرانی ،بالابردن کیفیت ورقابت با علم روز دنیا ،صادرات به بازارهای جهانی وحمایت از شرکتهای دانش بنیان میباشد
معاون وزارت صمت در افتتاحیه ایران هلث بیست و سوم :

رویکرد وزارت صنعت به صنعت تجهیزات پزشکی متحول شده است

معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صمت در افتتاحیه بیست و سومین نمایشگاه «ایران هلث»، از تحول عمده در رویکرد این وزارتخانه نسبت به صنایع تجهیزات پزشکی خبر داد و اظهار کرد: در ساختار جدید وزارت صمت با استقرار مدیران نوگرا، نگاه ویژه و حمایت از صنعت تجهیزات پزشکی در دستور کار قرار گرفته است.
سیدمهدی نیازی معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صنعت، معدن و تجارت، در افتتاحیه بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، دارویی و آزمایشگاهی(ایران هلث) با اشاره به مغفول ماندن صنعت تجهیزات پزشکی در دوره مدیران قبلی این وزارتخانه بیان کرد: اهمیت صنایع تجهیزات پزشکی در دوران کرونا بیش از پیش روشن شد. زحمات عزیزانی که در این حوزه فعالیت کرده اند به چشم آمد و نتایج درخشانی که در کنترل کرونا به دست آمد تا حد قابل توجهی مرهون همین فعالیت ها بود. این زحمات و ظرفیت ها زیر ذره‌بین متولیان جدید وزارت صمت قرار گرفت و مقرر شد از این پس توجه ویژه به صنعت تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی در اولویت وزارتخانه قرار گیرد.
تاسیس دفتر ویژه صنایع تجهیزات پزشکی در وزارت صمت
وی با بیان این که ما باید ظرفیت های تولیدی خود را در حوزه سلامت افزایش دهیم تا به بحران هایی مشابه کرونا عکس العمل مناسبی داشته باشیم، افزود: رشته فعالیت های مرتبط با تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی از نظر بازار، فناوری، سیاست گذاری، ذینفعان و صادرات ویژگی‌های خاصی دارد که باید در برنامه‌ریزی‌های کلان صنعت کشور به آنها توجه شود. به این منظور در ساختار جدید وزارت صمت یکی از بیست و دو دفتر رشته فعالیتی را به حوزه تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی اختصاص داده شد.
معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صمت با اشاره به شعار سال – تولید دانش بنیان – و مستعد بودن رشته فعالیت‌های مرتبط با صنایع تجهیزات پزشکی در تولید محصولات دانش بنیان بیان کرد: متخصصان کشورمان در تولید محصولات و فناوری های تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی خوش درخشیده‌اند و پاندمی کرونا هم نشان داد شرکت‌های تولیدکننده تجهیزات پزشکی ایرانی پا به پای کشورهای مطرح و پیشرفته و گاه بهتر از آنها عمل می‌کنند و این ظرفیت نیاز به حمایت ویژه دارد. این حمایت و هماهنگی در دفتر مخصوص این رشته فعالیت در وزارت صمت با مشارکت بخش خصوصی و انجمن‌ها و تشکل های مرتبط سازمان دهی خواهد شد تا انشاء الله شاهد جهش تولید در این حوزه باشیم.
بازنگری در معیارهای رتبه بندی شرکت های دانش بنیان تجهیزات پزشکی
نیازی، ضرورت مشارکت و هماهنگی بین دستگاهی در راستای توسعه و شکوفایی صنایع تجهیزات پزشکی را یادآور شد و افزود: این نوید را به فعالان صنعت تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی می‌دهم که نوع ورود وزارت صمت به این حوزه و حمایت ها قطعا با گذشته متفاوت خواهد بود و این تفاوت به زودی حس خواهد شد.
وی با تاکید بر این که وزارت صنعت خود را موظف به پیگیری مسائل و حل چالش های صنعت تجهیزات پزشکی در تمام دستگاه ها می‌داند، خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت رکن اصلی فعالیت های حوزه تجهیزات پزشکی است و حمایت‌ها و هماهنگی‌های مرتبط با توسعه این صنعت باید با حضور فعال مسئولان این وزارتخانه باشد، ضمن آن که وزارت صنعت، صندوق نوآوری و شکوفایی ، بانک ها و گمرک و سایر ارکان دولت نیز باید در این امر همکاری داشته باشند.
معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صمت در پایان بیان کرد: تلاش می‌کنیم با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نوع شاخص‌هایی که برای فعالیت‌های دانش بنیان در حوزه تجهیزات پزشکی وجود دارد را در صورت لزوم مورد بازنگری قرار دهیم. ضمنا برنامه‌ریزی جدیدی برای معیارهای رتبه‌بندی و اعتبارسنجی شرکت ها و فعالان این صنعت انجام دهیم و شرایط تولید را در این صنعت بهبود بخشیم.
شایان ذکر است؛ بیست و سومین نمایشگاه بین المللی بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، دارویی و آزمایشگاهی «ایران هلث» از سه شنبه سوم خردادماه آغاز به کار کرد. این نمایشگاه تا جمعه ششم خردادماه 1401 از ساعت 9 تا 16 در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران میزبان فعالان این حوزه و علاقه مندان است.


انتهای پیام