اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی ایران

اتحادیه تولید کنندگان و صادر کنندگان تجهیزات پزشکی ایران

هدف ما ارتقاء سطح تولید تجهیزات پزشکی ایرانی ،بالابردن کیفیت ورقابت با علم روز دنیا ،صادرات به بازارهای جهانی وحمایت از شرکتهای دانش بنیان میباشد
۸۰ درصد ملزومات پزشکی از تولیدکنندگان داخل و شرکت‌های دانش بنیان خریداری می‌شود
رئیس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران درباره تامین و خرید ملزومات و تجهیزات پزشکی از شرکت‌های دانش‌بنیان گفت :

در خصوص حمایت از کالاها و محصولات دانش بنیان در حوزه تجهیزات پزشکی هیات امنای صرفه جویی ارزی بحث تامین اقلام مورد نیاز مراکز درمانی و دانشگاه‌های علوم پزشکی را انجام می‌دهد.

صفوی گفت : کشورمان از سال‌های گذشته در حوزه تجهیزات پزشکی توانسته موفقیت‌های بزرگی را برای بومی سازی دانش فنی بسیاری از محصولات پزشکی و High Tech به دست آورد و کالاهایی که تکنولوژی بالایی دارند را موفق شده ایم در داخل کشور تولید کنیم.

وی با اشاره به اینکه حدود ۱۰۰۰ شرکت تولید کننده تجهیزات پزشکی فعال در کشور داریم، افزود: حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد این شرکت‌ها کالاهایی دارند که به عنوان محصولات دانش بنیان ثبت شده است و توسعه این محصولات در سنوات گذشته با رشد بالایی برخوردار بوده و ما از سال‌های گذشته برای حمایت از تولیدات داخل کشور خرید های تضمینی از محصولات دانش بنیان را قبل از اینکه وارد بازار شوند انجام داده ایم .

صفوی عنوان کرد: در سال گذشته حدود ۱۴ محصول را به معاونت علمی ریاست جمهوری معرفی کردیم و پس از تایید این نهاد به عنوان خرید بار اول انجام دادیم. در مجموع بیش از ۸۰ درصد محصولاتی که توسط هیات امنا خریداری و بین مراکز درمانی توزیع می‌‌شود از تولیدات داخل کشور است و در سال ۱۴۰۰ به‌طور متوسط فقط 80 درصد محصولات از شرکت‌های دانش‌بنیان تأمین شده است.

 

انتهای پیام